Dropshipping FAQ

Dropshipping FAQ

Hieronder vind je de meest gestelde vragen voor Dropshippers

Speciaal voor onze (toekomstige) Dropshippers heeft Relaxxed.nl al een aantal vragen en antwoorden op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op, zodat we je verder kunnen helpen aan een antwoord.

Algemeen

Wat is dropshipping?

Dropshipping is een verdienmodel waarbij webwinkeliers producten te koop aanbieden van een externe groothandel, zonder dat zij zelf deze producten op voorraad hebben. Wanneer de webshophouder een bestelling ontvangt voor een van deze producten, stuurt hij de bestelling door naar de groothandelaar. De groothandel verzorgt vervolgens de verzending van het product aan de klant van de webshophouder.

Hoe maak ik een Dropshipping account aan?

Een aanvraag voor een Dropshipping account bij Relaxxed hier indienen. Zodra wij je aanvraag hebben ontvangen, gaan wij de gegevens handmatig controleren. Als alles in orde is, zullen wij je Dropshipping account binnen 48 uur activeren. Je ontvangt per e-mail een bevestiging zodra je account aangemaakt is. Hierna kun je direct beginnen met verkopen.

Moet ik aan bepaalde eisen voldoen voordat ik een Dropship account kan aanmaken?

Het enige wat je nodig hebt om de producten van Relaxxed te Dropshippen is een bestaande webwinkel, een geldig KvK-nummer en een BTW-nummer. Vul deze gegevens dus in tijdens het registratieproces, zodat je voldoet aan de eisen die wij stellen aan nieuwe Dropshippers.

Hoe krijg ik de Dropship prijzen van de producten zien?

Als Dropshipper krijg jij korting over onze producten. Deze prijzen krijg je pas te zien wanneer je ingelogd bent met je Dropshipper-account. Heb je nog geen Dropshipper-account? Maak die dan snel hier aan!

Moet ik de adviesprijs als verkoopprijs aanhouden?

Wij hanteren geen vaste verkoopprijzen voor onze producten. We kunnen je een overzicht sturen van adviesprijzen die we aanraden om te gebruiken bij de verkoop aan particulieren. Je bent vrij om zelf de uiteindelijke hoogte van de verkoopprijs te bepalen binnen je webwinkel.

Bestellen & Betalen

Hoe plaats ik een bestelling?

Hoe je een bestelling plaatst vind je in een uitgebreid stappenplan op deze pagina.

Is er een minimumbedrag voor Dropshipping bestellingen?

Nee, wij hanteren geen minimale aantallen of minimumbedragen voor Dropshipping bestellingen. Alle producten in de webshop kunnen per stuk besteld worden.

Zijn er extra kosten aan Dropshipping verbonden?

Nee, er worden geen extra kosten voor Dropshipping in rekening gebracht. Je betaalt alleen het bedrag voor het product + verzendkosten, zoals dat ook voor particulieren het geval is.
Als Dropshipper krijg je echter lage inkoopprijzen, welke particulieren uiteraard niet krijgen. Voor groothandelsafnames hanteren wij andere prijzen en kosten. Meer informatie over groothandelsafnames vind je hier.

Met welke betaalmethoden kan ik betalen?

Als Dropshipper kun je je bestelling betalen met iDEAL of PayPal. Al deze betaalmethodes garanderen een snelle en veilige betaling, zodat wij je bestelling direct in behandeling kunnen nemen. Een bankoverschrijving is helaas niet mogelijk. Wij kunnen bij een bankoverschrijving pas de bestelling in orde maken als de betaling binnen is. In de praktijk geeft dit teveel vertraging voor een Dropshipper en zijn/haar klanten.

Distributie & Retouren

Hoelang duurt de levering van een bestelling?

Als je een bestelling op een werkdag vóór 16.00 uur plaatst, zullen wij er alles aan doen om de bestelling dezelfde dag in behandeling te nemen. Dit wil zeggen dat we ons uiterste best gaan doen om de bestelling op dezelfde dag te versturen, waardoor (in de meeste gevallen) het pakket de volgende dag bij je klant wordt afgeleverd. Buiten reguliere werkdagen verwerken wij je bestelling op de eerstvolgende reguliere werkdag. Ook bestellingen die na 16.00 uur of ‘s avonds worden geplaatst, zullen wij de eerstvolgende werkdag in behandeling nemen.

Kan een bestelling ook aangetekend worden verzonden?

De wijze van verzending kan worden bepaald per (Dropship) bestelling. Kleine bestellingen worden met brievenbuspost verzonden en de grotere bestellingen met pakketpost. Wil je een bestelling aangetekend laten verzenden? Dat kan! Tegen een meerprijs kunnen wij voor je regelen. Neem hiervoor eerst even contact met ons op voordat je je bestelling plaatst.

Hoe gaan jullie om met retouraanvragen?

Als jouw klant het bestelde product wil ruilen of retourneren, dan dient de klant dit rechtstreeks naar jouw (webshop) adres te doen. Het ruilen/retourneren direct naar Relaxxed is niet mogelijk. Jouw klant neemt dus contact op met jou en jij handelt de klacht verder zelf af. Wij kunnen alleen (onbeschadigde!) producten terugnemen direct van jou en niet van je klanten. Wanneer je een onbeschadigd product aan ons retourneert, ontvang je het volledige bedrag (hetgeen jij betaald had) van het geretourneerde product binnen 14 dagen retour. Zie voor meer info onze Algemene Voorwaarden voor Dropshippers, artikel 6 en 7.

Ik heb een product verkocht, maar jullie hebben het niet meer op voorraad. Wat nu?

Als het voorkomt dat jouw klant iets heeft besteld dat wij niet meer op voorraad hebben, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Leg de situatie uit aan je klant vraag hem/haar of de bestelling gewijzigd dient te worden naar een product dat wel op voorraad is. Als je klant niet wil wachten tot het bestelde product terug op voorraad is, dan retourneren wij je direct het volledige bestelbedrag. Uiteraard houden wij onze voorraad nauwkeurig bij, dus de kans dat dit voorkomt is minimaal.

Dropshippen jullie ook naar het buitenland?

Het is bij ons mogelijk om (via PostNL) jouw Dropship bestellingen naar België en Luxemburg te versturen.
Wanneer je hier nog specifieke vragen over hebt, neem dan even contact met ons op.

Verpakking & Levering

Kan de klant aan de verzending zien dat het niet door ons verzonden is?

Alle producten worden verzonden in een neutraal blanco verpakking. Op de verpakking komt een verzendlabel met jouw webshop adres als afzender. Jouw klant kan daarom niet zien dat het pakket ergens anders komt.

Hoe ziet de verpakking van de artikelen eruit?

De artikelen zijn verpakt in een hardplastic verpakking. In deze verpakking leveren wij (naast de standaard Engelse gebruiksaanwijzing) onze Nederlandse gebruiksaanwijzing mee.

Kan ik verpakkingsmateriaal met mijn eigen logo aanleveren?

Ja, dit is mogelijk. Als je bijvoorbeeld je eigen logostickers op de verpakking wilt hebben of je hebt eigen verzenddozen met logo die gebruikt moeten worden bij verzending.

Leveren jullie reclame mee in de verpakking?

Nee, wij leveren geen reclame mee in de verpakking.
Het is mogelijk om, in overleg, je eigen flyers, reclamemateriaal etc. mee te laten zenden. Neem hiervoor contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.

Overig

Kan ik van iedere afzonderlijke bestelling een factuur toegestuurd krijgen?

Ja, voor iedere Dropship bestelling wordt een aparte factuur aangemaakt. Wanneer je met je ‘Dropship-account’ bent ingelogd in de webshop, kun je al je facturen in “Mijn Relaxxed” inzien.

Voor welke doelgroep zijn de producten bedoeld?

De producten van Heat In A Click zijn geschikt voor meerdere doelgroepen. De belangrijkste doelgroepen zijn mensen met (spier)pijn in de nek/schouder/rug en mensen met chronische pijnen.
Daarnaast worden de warmtezakken ook door andere doelgroepen gebruikt, zoals door mensen met verminderde doorbloeding. (winter)sporters, jagers, ouders met baby’s en veel meer…

Kan ik ook grote afnames doen (groothandel) i.p.v. Dropshipping?

Ja, het is zeker mogelijk om grote afnames (groothandel) te verzorgen. We kunnen een zogenoemd “Zakelijk Account” voor je aanmaken, waarbij er korting in staffels plaatsvindt.
Via onze groothandelspagina kun je hierover meer informatie vinden.

Ik heb nog onbeantwoorde vragen. Waar kan ik deze stellen?

Als je nog vragen hebt waarvan het antwoord niet op deze pagina staat, dan kun je natuurlijk contact met ons opnemen via het contactformulier. Wij proberen dan je e-mail binnen 24 uur te beantwoorden.

Dropshipping FAQ was last modified: by admin