De klant mag kiezen - Relaxxed
vervoerders

De klant mag kiezen

Er is weer heel wat aan de hand in Verzendland…
In onze vorige blogpost schreven we over onze overstap naar DPD voor de grotere pakketten die niet door de brievenbus passen.
De vervoerders hebben hun jaarlijkse verhogingen op de tarieven ingevoerd en dat kan je merken in de verschillende webshops.
Sommige verwerken deze prijsverhoging in hun artikelprijs, anderen verhogen hun verzendprijzen en een enkele partij neemt deze verhoging voor lief. Iedereen heeft zo zijn eigen manier om deze verhoging uiteindelijk te dragen.
Maar wegen de kosten van verzending ook op tegen de service van een vervoerder?

Vandaag besteld, morgen in huis

Tegenwoordig kopen steeds meer consumenten online. Consumenten zijn inmiddels helemaal gewend geraakt aan het “vandaag besteld, morgen in huis” principe.
Het principe van “vandaag besteld, morgen in huis” is wat ons betreft een principe om na te streven, ook al betaald de consument daar iets meer voor.
Met name in de decembermaand zie je een enorme piek ontstaan in webshop aankopen en verzendingen. Vaak verwacht men dan ook in de decembermaand bij een aankoop de volgende dag de bestelling thuis. Helaas kunnen vervoerders hier niet altijd aan voldoen. Ook gaat er bij elke vervoerder wel eens iets mis, daar ontkom je niet aan.

De klant mag kiezen

Inmiddels hebben we nu in de drukke maand december en in de rustige maand januari onze pakketten verstuurd via DPD. Helaas is gebleken de service van deze vervoerder toch niet voldoet aan onze hoge verzendeisen. Wij willen immers het allerbeste voor onze klanten!
Zoals eerder gezegd is een belangrijke eis van ons dat een bestelling van vandaag (tot 16:00 / 16:30 uur) , nog steeds morgen bezorgd kan worden. Bij Relaxxed doen we daar alles aan om dat te kunnen realiseren, maar dan moet de vervoerder dat ook doen.
Bij een verzending via PostNL kunnen we er zeker van zijn dat de bestelling tot 17:00 ingeleverd kan worden en de volgende dag bezorgd wordt. Bij DPD is er helaas geen zekerheid… Het is inmiddels al meerdere malen voorgekomen dat de vervoerder om 14:00 / 14:30 uur de pakketten uit de Parcelshop had opgehaald en pas de volgende dag weer terugkwam. De klant moet dan onnodig een dag extra op zijn/haar bestelling wachten.

We hebben voor bestellingen van grotere pakketten nu de keuze aan de klant overgelaten:
Wil je jouw bestelling snel in huis en een betere bezorgservice? Dan betaal je iets meer via PostNL.
Kan je ook wat langer wachten op je bestelling? Dan ben je goedkoper uit via DPD.

Sameday en Next Day Delivery

De keuze om een pakket nog dezelfde dag te laten bezorgen, of om ’s avonds laat een bestelling te doen en morgen in huis te hebben is bij ons komen te vervallen.
Het aantal bestellingen voor deze bezorgdienst was dermate weinig en was voor ons soms lastig dit te organiseren.
Wil je ’s avonds toch onze producten bestellen en de volgende dag in huis?
Kijk dan eens op:  Drogisterij.net !

Graag zouden we van JOU willen weten wat jij het liefst kiest….
Betaal je liever iets meer voor snellere levering, of wacht je een dag langer voor een goedkopere prijs?
Vul hieronder onze poll in!

Zou je €0.45 meer willen betalen voor een betere en snellere bezorgservice?

Laden ... Laden ...
De klant mag kiezen was last modified: by admin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *